Optimato

Jak na sociální sítě pro firmy

Zpět na přehled článků
Tvář on-line marketingu značně pozměnily sociální sítě. Hodí se i vám?
Kdy se vám (ne)vyplatí mít firemní sociální sítě

Kdy se vám (ne)vyplatí mít firemní sociální sítě

Sociální sítě jsou o komunikaci s lidmi. Zásobujte uživatele zajímavými tématy spojenými s vaším oborem. Je jedno, zda se věnujete nábytku, zemědělským strojům nebo provozujete penzion. Každý odvětví nabízí něco zajímavého.
Nezávazná poptávka správy sociálních sítí
Získat nezávaznou nabídku
Pošlete nám prosím kontakty na sebe, ozveme se obratem a připravíme nezávaznou nabídku.

Ke komunikaci potřebujete témata

Snažte se najít zajímavosti, užitečné návody a vtipné postřehy spojené s vaší činností. Snadněji tak identifikujete možnosti, které vaše prostředí pro sociálné sítě nabízí.
 

Praktický příklad

Podívejme se na možnou šíři atraktivního obsahu, které jsou imaginární firmy schopny na sociálních sítích dlouhodobě komunikovat svým uživatelům.
Imaginární výrobce nábytku - vhodné
  • rady jak vybírat konkrétní typy nábytku
  • popis vlastností a výhod/nevýhod materiálů
  • videa z výroby
  • odkazy na nové trendy a zajímavé veletrhy
  • práce s barvami
  • inspirace
  • odkazy na historicky slavné výrobce nábytku
  • atd.
Výrobce plastových odlitků - nevhodné
  • firma se zaměřuje na firemní klientelu, která nekomunikuje přes sociální sítě.
Imaginární výrobce zemědělských strojů - vhodné
  • videa z výroby
  • zajímavosti z historie - zěmědělství
  • příběhy a témata spojená s ročními obdobími
  • prezentace historických zemědělských strojů
  • užitečné rady a návody
  • prezentace typicky českých plodin pěstovaných na polích
  • jídlo a nápoje z českých plodin pěstovaných v zemědělství
  • rozhovor s mladými lidmi, kteří se dnes věnují zemědělství
  • rekordy a zajímavosti (denně spotřebujeme 10 000 šroubků apod.)
  • netradiční využití strojů
  • ekologie

Sociální sítě vyžadují čas a schopnosti

Sociálním sítím musíte věnovat čas a péči. Ta spočívá v pravidelném zveřejňování zajímavých informací, shánění kvalitních fotografií a obrázkůmonitorování interakcí s fanoušky. Pro práci se sociálními sítěmi proto potřebujete:
  • znát svou cílovou skupinu
  • kreativitu
  • kvalitní materiály
  • analytické myšlení

Nejdůležitější sociální sítě

FacebookFacebook
Používá se pro navázání bližšího vztahu s uživateli. Na facebook patří zábava, uvolněný tón a užitečné informace. K dispozici tu máte až 500 znaků textu a vkládání fotografií/videí/odkazů v různých formátech. V České republice ho používá 4 500 000 lidí.
Google+Google+
Snaha Googlu nastolit konkurenci Facebooku, úplně nevyšla. Přesto má Google+ celkem pevnou základnu fanoušků. Firemní účet snadno propojíte s ostatními Google účty, mapami a recenzemi.
TwitterTwitter
Twitter lze s nadsázkou označit za sofistikovanější formu sms zpráv. Musíte se vejít do 140 znaků, vložíte sem fotografie a nasdílíte odkazy. Zajímavý obsah vyhledáváte pomocí #hashtagů. Twitter si na rozdíl od Facebooku nehraje na autorizaci fanoušků. Vaše tweety si tak může prohlédnout každý.
InstagramInstagram
Alfou a omegou této sociální sítě jsou kvalitní a nápadité fotografie a obrázky. Každý z nich doplňujete #hashtagy, na základě kterých vás potom vyhledávají ostatní. A vy je.
PinterestPinterest
Pinterest je vlastně on-line multižánrovou nástěnkou. Malé piny v prohlížeči vám umožní během brouzdání po internetu připínat zajímavé objevy na nástěnky. Pinterest se skvěle hodí firmám s vizuálně zajímavým sortimentem. Tato sociální síť je totiž založená na kvalitních a zajímavých fotkách a videích, které si budou uživatelé ochotně špendlit a sdílet s ostatními.
Nejdůležitější sociální sítě

Jak (ne)komunikovat na sociálních sítích

 
Jak chcete na uživatele webu působit
Komunikace na sociálních sítích se od té na webových stránkách výrazně liší. Od webu lidé očekávají jasné a potřebné informace. Prim tu hraje stručnost, věcnost a rychlá orientace.
 
Sociální sítě mají za úkol uživatele pobavit, zaujmout a poskytnout mu obohacující informace atraktivní formou. Není tu prostor pro neprůstřelnou vážnost, koženou korporátní komunikaci, strohost a suchou prezentaci produktů. Na sociálních sítích musíte s uživateli komunikovat hravě, lehce a odvážně. Jen tak si získáte jejich přízeň.
Na sociálních sítích musíte ukázat svou vlídnější firemní tvář. Pouhá prezentace akcí a slev váš firemní profil nespasí. Bavte a inspirujte uživatele. Rádi potom vaší firmu budou sdílet dál a poskytovat vám v komentářích cennou zpětnou vazbu. Rádi vám s tímto nelehkým úkolem pomůžeme.
Buďte v obraze! Novinky do emailu zdarma.
Aktuality
O nás
Již více než 16 let
se věnujeme reklamě
na internetu.
O váš úspěch na
internetu se dnes stará
přes 15 specialistů.
Optimato je
česká firma
rodinného
charakteru.
Pro sebe i své klienty
se snažíme vytvářet
příjemné a inspirativní
prostředí, ve kterém se dobře tvoří.
Mezi hlavní hodnoty,
kterými se řídíme, patří
odbornost, vstřícnost a spolehlivost.

Optimato - internetový marketing
Mapa Optimata
ŠtepánNinaPavelSkaldaKamilPavlaKateřinaBarčaMichalMartinOndraPavla
telefon603 579 377