Optimato

Jak vybrat vhodného dodavatele vašeho webu

Zpět na přehled článků

Investujte peníze do fungujícího webu. Vyberte si partnera, který se úzce zaměří na vaši firmu, obor i potřeby vašich zákazníků. Jedině tak z vaší spolupráce vyvstane vydělávající a efektivní web.

Pasti, kterým se při zadávání webu snažte obloukem vyhnout

1. Přílišný důraz na technické aspekty na úkor obsahu

1. Přílišný důraz na technické aspekty na úkor obsahu

Zadavatel se soustředí na redakční systém, jeho funkce nebo velké a výrazné logo, ale zapomíná na to nejpodstatnější a tím je obsah. Uživatelé na web nepřichází kvůli graficky zajímavým stránkám a vyšperkovanému redakčnímu systému. Chtějí rychle zjistit určitou informaci (obsah) a pokud ji nenajdou, jednoduše odejdou jinam. Ani charisma krásného loga je v tom nezastaví. Vždy investujte do originálního a poutavého obsahu.
2. Nepřizpůsobení/přílišné přizpůsobení  pro vyhledávače

2. Nepřizpůsobení/přílišné přizpůsobení pro vyhledávače

Na web nechodí pouze uživatelé, ale také roboti. Ti potom rozhodnou, jaká bude pozice stránek ve vyhledávačích. Při tvorbě obsahu na ně musíte myslet. Nenechte se ale unést. Vyhledávače je sice potřeba zohlednit, ale uživatelé stejně zůstávají na prvním místě. Obsah tvoříme především pro lidi.
3. Přehnaná pozornost věnovaná vzhledu

3. Přehnaná pozornost věnovaná vzhledu

Jak jinak než na úkor obsahu. To, jak váš web vizuálně vypadá, je důležité. Krásné zpracování totiž obsah stránek umocní. To ho ale na webu nejdříve musíte mít. Na krásné věci se lidé chodí dívat do galerie. U vás na webu se pídí po konkrétních informacích: obrázcích, kontaktech, produktech a smluvních podmínkách...tak jim je rychle naservírujme. Než je začnou hledat jinde. Krása není všechno.
4. Subjektivní hodnocení

4. Subjektivní hodnocení

Posuzovat web pouze na základě vlastních pocitů je slepou uličkou. Musíte si za ním stát. Tomu rozumíme. Ale fakt je, že se na vašich stránkách budou z 99 % pohybovat lidé, kteří na věci nahlíží odlišně. Je na nás zjistit, jak vypadá svět v očích vašich zákazníků. Potlačme své ego a naučme se dívat na váš web z jejich perspektivy.
5. Ignorace chování a potřeb zákazníků

5. Ignorace chování a potřeb zákazníků

Udělat web bez analýzy zákazníků, jejich potřeb, přání a zvyků je jen vyhazování peněz z okna. Bez těchto dat nebudete nikdy schopni zjistit, jak na internetu při vyhledávání postupují. Co je zajímá? Co nejčastěji hledají? Všechny tyto informace musíme vzít v potaz. Než začneme pracovat na novém webu, měli bychom udělat audit klíčových slov. Na základě auditu informace porovnat a s ohledem na jejich důležitost sestavit strukturu obsahu. Jinými slovy hned z počátku vytvořit obsahovou strategii se vším všudy.

Co můžete očekávat za cenu X a Y

Nejčastější (ačkoliv pochopitelnou) chybou zadavatelů webu bývá jejich zaměření na náklady. S tímto přístupem se totiž nechtěně chytají do pasti.
 
Pokud si pořizujete web a máte jen dvě kritéria: co nejnižší cenu a grafický styl, který bude lahodit vašemu oku, nemusí výsledek dopadnout nejlépe. Hezký a levný web bez kvalitního obsahu a podpory on-line marketingu je v současném internetovém prostředí malým pánem. Nic z něho nezískáte. Leda dobrý pocit, až se jím budete večer kochat. Sami.
  • Když máte na web méně než 60 000 Kč

Web do 60 000 Kč

V této situaci pro vás bude nejlepší volbou hotové řešení. Dá vám možnost využít většinu rozpočtu na obsah webu a marketing. Neděste se. I s hotovým řešením si můžete dopřát web přizpůsobený vašim potřebám a zákazníkům.
  • Při rozpočtu do 100 000 Kč

Web do 100 000 KčTady je možné připravit web s designem na míru. Rozpočet vám ale nedovolí tvorbu obsahu, řešení typografie a sazbu do redakčního systému. Nicméně zvládneme základní analýzy, abyste věděli, s čím v obsahu pracovat. Web může být jakž takž responzivní (přizpůsobený pro prohlížení na mobilech a tabletech).
  • Investice v rozmezí 100 000 - 200 000 Kč

Web 100 00-200 000 KčZačneme analýzou klíčových slov. Podle jejích výsledků navrhneme obsahovou strategii a vytvoříme originální design stránek. Naplníme je autorskými texty a infografikou na míru. Vyřešíme i typografii a sazbu do redakčního systému. Responzivita je jasná věc.

Jak poznáte fungující web

Web funguje v případě, že si ho lidé zapamatují a rádi s ním pracují. To víme všichni. Jak ale poznáte, že tomu tak je? Jan Řezáč to trefně popsal ve své knize:
  • lidé na něm provádí konverze (vyplňují e-maily, formuláře, nakupují produkty)
  • nachází potřebné informace
  • prožívají emoce (zábava, pocit uspokojení)
Rozumy v kostce

Rozumy v kostce

  • K výrobě webu si přizvěte partnera, který vás celou problematikou provede. Bude se snažit pochopit váš obor a odhalit potřeby a specifika vašich zákazníků a navzájem si budete jako lidé rozumět.

  • Dobře míněná rada: pokud vám někdo na první schůzce ukáže ceník a nechá vás vybrat si moduly a funkce, utíkejte. Takový partner vám sice vyrobí web, ale bude to jen prázdná studna na vaše peníze. Bez bližší analýzy vašeho prostředí váš nový web nebude nikdy fungovat.

  • Web, který má obstát v tvrdé konkurenci, má pro vás užitek (přivádět zákazníky, ne jen návštěvníky) a originální design, dnes už pod 100 tisíc korun neseženete. Do 100 tisíc je možné připravit web s předpřipraveným grafickým řešením.
Při tvorbě webových stránek musíte myslet na dvě věci. Na své zákazníky a na svůj business. Při návrhu stránek vycházejte z firemní strategie a charakteristiky vaší cílové skupiny. Dejte zelenou webu, který prodává.
 Získat nezávaznou nabídku
Získat nezávaznou nabídku
Pošlete nám prosím kontakty na sebe, ozveme se obratem a připravíme nezávaznou nabídku.
Buďte v obraze! Novinky do emailu zdarma.
Aktuality
O nás
Již více než 16 let
se věnujeme reklamě
na internetu.
O váš úspěch na
internetu se dnes stará
přes 15 specialistů.
Optimato je
česká firma
rodinného
charakteru.
Pro sebe i své klienty
se snažíme vytvářet
příjemné a inspirativní
prostředí, ve kterém se dobře tvoří.
Mezi hlavní hodnoty,
kterými se řídíme, patří
odbornost, vstřícnost a spolehlivost.

Optimato - internetový marketing
Mapa Optimata
KamilKateřinaSkaldaNinaBarčaPavelPavlaŠtepánPavlaOndraMichalMartin
telefon603 579 377