Optimato

Kdo nebyl na Marketingovém festivalu, prohloupil

Zpět na přehled článků
Avinash Kaushik

Tento víkend byl na Twitteru Marketing festival v Brně  nejcitovanější událostí v České republice. V celé České republice. A to, uznejte, už něco znamená.

Pátek plný komorních seminářů o dvaceti lidech a sobota s nedělí nadupané přednáškami špiček z celosvětové marketingové stáje. Kdo tam nebyl, potrestal se sám. Tohle jinde nezažije.

Jindřich Fáborský a jeho tým tuto událost připravují rok dopředu. Odstartoval ji na začátku sobotního přednáškového bloku. Ve svém příspěvku apeloval hlavně na důležitost vzdělávání. Věří, že existují dvě kouzelné ingredience v receptu na dokonalého marketéra: kvalitní vzdělávání a kritické myšlení. Marketing festival je jedním velkým vzdělávacím orgasmem. Ale postupně!

Pátek

Kdo si chtěl zblízka prohlédnout Marka Prokopa, Filipa Podstavce nebo Julie Joyce, měl jedinečnou možnost přihlásit se na jejich seminář. Komorní workshopy se nesly celým pátkem. Po dvaceti lidech jste si mohli povídat o ožehavých tématech. Od linkbuildingu, přes e-mailing, live chat, až po psaní metatextů a obsahový marketing.
 

Sobota

První přednáškový den. O zahájení Jindrou Fáborským už jste četli na začátku. Brian Dean nám půjčil pár svých triků jak si vytvořit obsáhlý e-mail list, Julie Joyce vysvětlila, proč jeden link z jejich dílny vyjde na 350 dolarůCraig Sullivan představil dvacet triků, jak "podělat" AB testy. Králem pódia se však stal Avinash Kaushik.
 
Velmi vtipnou a přirozenou formou nám představil obchodní strategii, kterou léta piloval. Pomocí jeho See, Think, Do, Care framework totiž správně oslovíte nové zákazníky v různých fázích nákupního procesu a ovládnete sociální média. Což se zatraceně vyplatí.
 

Neděle

Po sobotní Flédě bylo dopoledne velmi ospalé. Ale jen do doby, než na pódium dorazil Jan Řezáč. Mýtus kreativního výstřiku mile překvapil svou výstižností každého. Připomněl, že při navrhování webu nejde o umění, ale o to, aby web vydělal peníze. Jednoduše a věcně popsal, jak by práce webdesignéra neměla vypadat. Čímž vlastně definoval, o co by ve webdesignu mělo jít a odlišil tak webdesignéra od webamatéra.
 
Zajímavý způsob, jak ovládnout Google Shopping, představil Martin Roettgerding. Ale hlavní roli v nedělním marketingovém představení sehrál Filip Podstavec. Janáčkovo divadlo by mělo zauvažovat o jeho angažmá. Neuvěřitelně živelná a rozverná one man show o "web influencers" a nutnosti znát vlastníky nejnavštěvovanějších a největších webů všem vzala vítr z plachet. Skvělý  důkaz, že i téma linkbuildingu se dá pojmout hravě.
 
Mike King je na Marketing festivalu stálicí. Podívejte se na jeho videopozvánku z loňského roku. Nastoupil na publikum se směsicí kódů a domácím úkolem. Po jeho přednášce byl každý v sále "kóduznalý" a do příštího roku má za úkol dopilovat detaily. Naše republika tak má zase o pár tisíc kodérů navíc. A za to mu patří velký dík.

Párty

Není to ale jen o přednáškách a seminářích. Večírkovalo se stejně vydatně jako kdysi na "vejšce". Ve čtvrtek se promítala videa z loňského ročníku, v pátek se offline konverzovalo ve Stopkově Pivnici a v sobotu? Všichni marketing-geekové ovládli Flédu! Podívejte se, co si o "markeťácích" myslí Tatabojs.

Na co marketingoví bohové zejména apelovali

  • přemýšlejte nad sociálními sítěmi a jejich využitím
  • nabídněte uživatelům jednoduchý, konkrétní a neotřelý příběh s emocemi
  • věnujte velkou péči mobilním telefonům
  • myslete na to, pro koho tvoříte a jaký z toho bude mít klient užitek
 
 
 
Naše delegace si Marketing festival náležitě užila. S únavou si rovnáme nové poznatky a nápady v hlavě. Když ne dnes, určitě zítra je začneme využívat v praxi.
Avinash Kaushik- mkfestAvinash Kaushik-mkfestCraig Sullivan-mkfestFilip Podstavec-mkfestJan Řezáč-mkfestJindřich Fáborský-mkfestMike King a kódy-mkfestMike King-mkfestmkfest-party-fledamkfest-party-fleda 2mkfest-party-fleda 3Závěr festivalu-mkfest
Buďte v obraze! Novinky do emailu zdarma.
Aktuality
O nás
Již více než 16 let
se věnujeme reklamě
na internetu.
O váš úspěch na
internetu se dnes stará
přes 15 specialistů.
Optimato je
česká firma
rodinného
charakteru.
Pro sebe i své klienty
se snažíme vytvářet
příjemné a inspirativní
prostředí, ve kterém se dobře tvoří.
Mezi hlavní hodnoty,
kterými se řídíme, patří
odbornost, vstřícnost a spolehlivost.

Optimato - internetový marketing
Mapa Optimata
MartinSkaldaPavelPavlaKamilNinaMichalOndraPavlaKateřinaŠtepánBarča
telefon603 579 377