Optimato

Obsah je mrtev, ať ožijí emoce a zábava

Zpět na přehled článků
V Praze se uskutečnil druhý ročník konference Content First zaměřené na práci s obsahem. Všichni řečníci se různými slovy shodovali v přesvědčení, že i komerční obsah musí být zábavný. Jeho autoři mu musí věřit a tvořit ho s ohledem na cílovou skupinu.
Hlasování mapující aktuální situaci ve firmách v oblasti tvorby obsahu

Jako první vystoupil Tomáš Baldýnský z České televize.

Jeho motivující přednáška nabídla recept na šťastného tvůrce komerčního textu. Skládá se z pěti ingrediencí:
  1. Texty musí vycházet z vás, jedině tak se výrazně odlišíte od konkurence. Ke každé práci přistupujte jako k novému úkolu, neustrňte ve stereotypech.
  2. Testujte svou práci na okolí: rodině nebo přátelích. Nabídnou vám užitečnou zpětnou vazbu.
  3. Komerční projekty mají spoustu omezení. Když ale vytvoříte projekt, který vezme druhým vítr z plachet, limity se rozplynou jako pára nad hrncem.
  4. Limity nemusí mít jen negativní konotaci. V pozitivním slova smyslu vás mohou inspirovat. Když nemůžete vůbec nic, automaticky hledáte novou cestu, jak se dobrat úspěšného konce.
  5. Buďte umělcem. Nenazývejte své výtvory "contentem" - výplní. Za vaší prací se skrývá um. Vytvořit prodávající katalog nebo smysluplný blog o nábytku neumí každý. Proto je vaše práce UMění a musíte na ni tak nahlížet.

Filip Rožánek hovořil o sociálních sítích a nezbytném konkrétním zacílení.

Na Facebook a Twitter nestačí dát alespoň „někdy“ „něco“, aby si to "někdo" přečetl. Pokud má vaše firma na sociálních sítích něco znamenat, musíte svou komunikaci promyšleně budovat. Na sociálních sítích myslete jako „cílovka“, ne jako korporace. Podle slov Filipa Rožánka: „tam nestačí jen být, ale musíte tam žít“. Styl komunikace na tomto kanálu musí zapadat do celkového obrázku, který o své firmě navenek kreslíte.

Slova Adama Fendrycha bychom si měli čas od času připomenout všichni.

Váš web není středobodem vesmíru všech uživatelů. Stráví na něm jen tolik času, kolik bude nezbytné pro nalezení potřebné informace. Nečekají, že vyřeší všechny jejich problémy. Můžete chtít dokonalý web nebo e-shop, ale nečekejte, že spasí celý svět.

Adam Durčák: Sexuální pomůcky nevzbuzují emoce a pocity jen v reálném světě.

Růžový slon skvěle demonstruje, že mají stejnou sílu i v on-line prostředí. Každý produkt v tomto e-shopu provází text navozující snové fantazie a lepší představu návštěvníků podporují dvě verze videí. Stydlivější povahy mohou zhlédnout promo výrobku v obchodě. Odvážnější si pouští videa, kde testeři sexuální pomůcky reálně používají. Růžový slon tak dokázal, že i obor, který kvůli legislativním regulacím nemůže využít remarketing, retargenting, facebook atd., může mít ceněný obsah, kterým se efektivně odliší od konkurence.

Nepodceňujte sílu newsletterů, vzkazuje Juraj Šlesar.

Oproti sociálním sítím vám nabídne obrovský prostor, kde nebudete limitováni znaky. Newsletter navíc dosahuje skvělých výsledků v poměru cena/výkon a uživatelé ho sami vnímají jako obchodní nástroj. Proto očekávají, že v něm najdou informace o speciálních nabídkách, slevách, soutěžích nebo doporučení na nové zboží a ostatní tipy. Škoda toho nevyužít.

Marek Bačo pobavil sterotypy o "contentu" a užitečnými radami proti trollingu.

Všem na začátku prezentace nařídil vzít si tužky a poznamenat si ty nejdůležitější body jeho přednášky:
  • content musí být o lidech
  • content je král
  • distribuce je královna
  • nad internetem se nedá vyhrát
Po hromadném smíchu nad trefným shrnutím všech klišé o obsahu ocitoval Heidricha: “Češi jsou smějící se bestie” a přešel plynule k doporučení, jak bojovat na stránkách s trolly:
  • Nehysterčete a neberte si trolling osobně
  • Rozlišujte troly a hatery a zkuste si odvážně přiznat, zda na každém šprochu není pravdy trochu
  • Nebojte se zasmát sami sobě, s vtipem se bojuje daleko snáz
  • Zjistěte, kdo za trollingem stojí
  • Nepřikrmujte troly, diskutujte s nadhledem
  • Nemažte nepříjemné příspěvky, přilejete tím jen olej do ohně (opatrně i se skrýváním)
  • Blokujte jen rasistické a sexuální útoky
  • Při tvorbě obsahu s trollingem počítejte, připravte si krizové scénáře
  • Ticho léči…haters gonna hate

Marie Doležalová ukončila konferenci s lehkostí a vtipem.

S Janem Simkaničem si povídala o svém blogu Kafe a cigárka. Z jejich rozhovoru vyplnulo, že ji psaní na blog vynahrazuje svobodu, kterou v divadle občas postrádá. Ve svém rozhovoru parodoxně popřela jedno doporučení ohledně tvorby kvalitního obsahu: na svou cílovku (čtenáře) se při psaní snaží zapomenout. Iluze psaní textů do šuplíku jí dává pocit volnosti. Tvorba jejího obsahu je pro ni terapie. Slovy Tomáše Baldýnského: dává do psaní kus sebe.

To nejdůležitější v pár bodech:

  • váš web není středobodem celého vesmíru, nebojte se do něho vpustit emoce a zábavu
  • nahlížejte na omezení a limity projektu jako na zdroj inspirace
  • obsah tvořte vždy pro uživatele, nikdy ne pro korporát
  • pracujte s emocemi a příběhy, ne nadarmo o tom čteme na každém rohu
  • dávejte do své práce kus sebe, spolehlivě vás to odliší od konkurence
Content First v 15 přednáškách zopakoval to nejdůležitější: ať už se věnujete čemukoliv, zajímavý obsah, který vás odliší od ostatních, můžete uživatelům naservírovat i vy. Povídejte si s nimi a ukažte jim, že jste si blíž, než čekali. Zapamatují si vás.
Buďte v obraze! Novinky do emailu zdarma.
Aktuality
O nás
Již více než 16 let
se věnujeme reklamě
na internetu.
O váš úspěch na
internetu se dnes stará
přes 15 specialistů.
Optimato je
česká firma
rodinného
charakteru.
Pro sebe i své klienty
se snažíme vytvářet
příjemné a inspirativní
prostředí, ve kterém se dobře tvoří.
Mezi hlavní hodnoty,
kterými se řídíme, patří
odbornost, vstřícnost a spolehlivost.

Optimato - internetový marketing
Mapa Optimata
PavlaKateřinaKamilNinaPavlaBarčaPavelMartinMichalŠtepánSkaldaOndra
telefon603 579 377