Optimato

Responzivní vs. mobilní verze stránek

Zpět na přehled článků
Uživatelé na mobilních zařízeních vládnou on-line světu. S rostoucí oblibou chytrých telefonů se čím dál tím častěji vynořují slovní spojení jako "responzivní řešení" a "mobilní verze". Ne vždy je ale jasné, jak to přesně funguje. Pojďme si v tom udělat pořádek.

Historie: stránky s pevnou šířkou

Zobrazení na velkých monitorech
Jedná se o web navržený zpravidla pro stolní počítače a notebooky. Pokud si necháte vytvořit web bez jakékkoliv úpravy pro mobilní zařízení, jeho jedinou výhodou bude nízká pořizovací cena. Nicméně v boomu mobilních zařízení své uživatele odsoudíte k nepohodlnému upravování (rozumějte zvětšování a zmenšování - “zoomování”) každé stránky, na kterou ze svého tabletu nebo telefonu vkročí.
 
Navíc se na Googlu ve výsledcích vyhledávání na mobilních zařízeních objevíte až za weby připravenými pro prohlížení na mobilech. Mít webové stránky připravené pouze pro "desktop" dnes zkrátka nestačí.

Současnost - 1. varianta: Responzivní verze webu

Responzivní řešení
Responzivní řešení spočívá ve speciální úpravě jednotlivých šablon webu. Vzhled webu je navržen a technicky připraven tak, aby se automaticky přizpůsobil různému rozlišení displejů (respektive velikosti okna používaného prohlížeče).
 

Výhody responzivního řešení

  • Konec úzkých nudlí s velkými prázdnými okraji po stranách
    Největší sílu responzivního řešení spatřujeme v lepším využívání plochy monitorů s větším rozlišením. Stránky se bez problému zobrazí na monitorech s rozlišením 1024 x 768 px i 1920 x 1200 px. V dnešní době už mezi uživateli neexistuje nejoblíbenější rozlišení monitoru, ke kterému by hromadně inklinovali. Každému “typu” rozlišení fandí maximálně 30 % uživatelů. Počítač a notebooky hrají i v době mobilní revoluce důležitou roli na trhu. Přizpůsobit stránky pro různá rozlišení monitorů se stále ještě vyplácí.
  • Správné zobrazení na všech typech tabletů
    Další výhodou responzivu je pohodlné prohlížení na tabletech. I displeje tabletů se vyrábí v mnoha různých rozlišeních, kterým se web přizpůsobuje. Stránky se navíc upraví podle toho, jak tablet držíte - na šířku nebo na výšku.
 

"Malá" nevýhoda responzivního řešení

Responzivní řešení se často používá i pro zobrazování na mobilních telefonech. Problémem je ale velikost stahovaných dat. Všechny informace určené pro zobrazení šablony webu na velkém monitoru se totiž zcela zbytečně stahují do o poznání menšího zařízení. Výsledkem pak je:
  • pomalé stahování stránek
  • pomalejší vykreslování na slabších přístrojích
Samotný responziv se v našem oboru považuje za spásné řešení pro všechna zařízení. My responzivní řešení rádi kombinujeme s druhou možnou cestou - s mobilní verzí webu.

Současnost - 2. varianta: Mobilní verze webu

Naše mobilní verze sluší všem moderním dotykovým telefonům. Jelikož lidé na mobilu vyhledávají nejčastěji kontakty a polohy míst, vybavili jsme ji praktickým tlačítkem Rychlé kontakty. Najdete ho v pravém horním rohu. Jedním ťuknutím vytočíte telefonní číslo, spustíte mapy s vyhledáváním trasy nebo napíšete e-mail.
Mobilní verze
V pravém rohu najdete jednoduchou a přehlednou navigaci. Skrývá se pod tlačítkem, které všichni dobře známe z normálních mobilních aplikací. Mobilní řešení jsme navrhli tak, aby se stránky na telefonu pohodlně ovládali a vaši uživatelé na stránkách rychle našli to podstatné.
 

Výhody mobilní verze

  • rychlost stahování dat (i při slabém pokrytí LTE v budovách a mimo města)
  • rychlé vykreslování stránek v prohlížeči
  • pohodlné ovládání díky systému vysouvacích panelů (s navigací a rychlými kontakty)
  • propojení stránek s dalšími aplikacemi telefonu (např. mapy)
  • pohodlné ovládání díky větším odkazům a jednodušší navigaci
  • snadná implementce a správa obsahu v rámci redakčního systému stránek
Responziv i mobilní verze mají samy o sobě co do sebe. Ale jen s kombinací obou potěšíte jak Google, tak široké spektrum uživatelů, kteří si vaše stránky prohlíží na různých zařízeních. Kontaktujte nás, rádi pomůžeme i vás.
 Získat nezávaznou nabídku
Získat nezávaznou nabídku
Pošlete nám prosím kontakty na sebe, ozveme se obratem a připravíme nezávaznou nabídku.
Buďte v obraze! Novinky do emailu zdarma.
Aktuality
O nás
Již více než 16 let
se věnujeme reklamě
na internetu.
O váš úspěch na
internetu se dnes stará
přes 15 specialistů.
Optimato je
česká firma
rodinného
charakteru.
Pro sebe i své klienty
se snažíme vytvářet
příjemné a inspirativní
prostředí, ve kterém se dobře tvoří.
Mezi hlavní hodnoty,
kterými se řídíme, patří
odbornost, vstřícnost a spolehlivost.

Optimato - internetový marketing
Mapa Optimata
NinaPavlaKateřinaOndraPavelKamilBarčaMichalPavlaSkaldaŠtepánMartin
telefon603 579 377