Optimato

SEO - aby vás správní uživatelé našli

Zpět na přehled článků
Výsledkem zvládnutého SEO je kvalitní návštěvnost. To, že vás najdou uživatelé, kteří hledají, co vy nabízíte. Uchopit takovou výzvu nebývá jednoduché.
Co je SEO

Co je SEO

Tři velká písmena odkazují na speciální úpravu formy a obsahu stránek, která vyhledávači umožní váš web nebo e-shop automatizovaně zpracovat a určit mu patřičné místo ve výsledcích vyhledávání.
Cílem nejsou pozice. Cílem SEO je kvalitní návštěvnost.

Cílem nejsou pozice. Cílem SEO je kvalitní návštěvnost.

Úkolem SEO je “popsat” stránky tak, aby je vyhledávač při zadání určitého dotazu vystihujícího vaší činnost zobrazil ve vyhledávání a oslovil tak co nejvíce relevantních návštěvníků.
 

Jak se k vám vyhledávače dostanou a podle čeho indexují

Při vytvoření nové domény nebo stránky si vás vyhledávač najde přes vytvořené odkazy. Roboti projdou strukturu stránek, jejich počet i obsah. Opírají se (mimo jiné) o lingvistický slovník, proto snadno porozumí i ohýbaným slovům a synonymům. Vyhledávač je tak schopný pochopit zaměření stránek i témata jednotlivých podstránek.
 
Stránky a jejich obsah vyhledávací roboti zaindexují. Právě díky indexaci je následně vyhledávač schopen na konkrétní dotaz uživatele v pár vteřinách vygenerovat milión odkazů obsahujících požadované slovo.

Podle čeho vás vyhledávače hodnotí

Když vyhledávač hledá relevantní odpovědi na otázku uživatele, u nalezených stránek vyhodnocuje řadu kritérií. Patří mezi ně:

1. On-page faktory

Na vašich stránkách bude vyhledávač zajímat zejména:
Klíčová úloha klíčových slov

Klíčová úloha klíčových slov

Aby byl vyhledávač schopen správně pochopit téma/hlavní zaměření jednotlivých stránek, bere si na pomoc klíčová slova z nadpisů, podnadpisů, zvýrazněný text a odkazy.
 
Pokud chcete, aby vaše stránky nabídl relevantním uživatelům, musíte klíčová slova umístit na správná místa na stránce. Zní to jednoduše, realita je ale mnohem náročnější.
 
Vždy se vyplatí věnovat energii auditu klíčových slov. Jen tak poznáte, jak uživatelé nejčastěji vyhledávají podobný sortiment a služby. Výsledkům auditu potom přizpůsobíte obsah stránek.
Rychlost načítání stránek

Rychlost načítání stránek

Načtení stránek věnují uživatelé v průměru 3 vteřiny svého času. Potom jim dojde trpělivost. Ta v roce 2010 došla i Googlu a dal uživatelům za pravdu. Pomalé stránky na přední pozice ve vyhledávání nepatří. Proto rychlost načítání patří mezi jedno z kritérií pro vyhodnocování pozic.
Kvalita kódu

Kvalita kódu

Kód stránek musí být technicky správný, aby nebránil robotům v idexaci stránek.
Originalita a stáří obsahu

Originalita a stáří obsahu

Vyhledávače jsou citlivé na autentický obsah. V případě, že detekují duplicitní text, vyřadí stránku s kopírovaným obsahem z výsledků vyhledávání a daná podstránka se stane nedohledatelnou. Duplicitu řeší už na úrovni věty. Tímto postupem se snaží provozovatele stránek motivovat k tvorbě unikátního obsahu. Jen tak mají totiž šanci přesně pochopit obsah stránek a nabídnout uživatelům co nejpřesnější odpověď na jejich dotaz ve vyhledávacím políčku.

Věnujte se obrázkům

Pozor také na obrázky. Pokud je umístíte do textu, skvěle fungují. Roboti přečtou jak popisek obrázku, tak i fyzický název souboru a vyhodnotí jeho obsah. Proto obrázky vždy vybírejte a popisujte s rozmyslem. Dejte je do tématického článku a budou skvěle fungovat. Když je umístíte do hromadné fotogalerie, roboti jim příliš pozornosti věnovat nebudou.

Stáří domény pomáhá důvěryhodnosti

Vyhledávače se dívají i na stáří stránek. Nejde o zásadní aspekt, ale je dobré starší domény nezahazovat. Více zákazníků vám pomůže získat také nově přidávaný obsah (články, podstránky), který se na dočasnou dobu ve vyhledávači posouvá na vyšší pozice.

Obsah stránek průběžně aktualizujte

Roboti se učí, jak často mají vaše stránky navštěvovat. Řídí se četností přidávání obsahu. Pokud budete informace přidávat pravidelně, naučí se k vám chodit častěji, aby mohly vzniklé změny včas zaindexovat a nabídnout uživatelům čerstvé informace. Pokud nebudete přidávat žádný obsah, zavítají k vám přinejlepším jednou za uherský rok. A proč je to důležité? Nově přidávaný obsah se při častých návštěvách robota ve vyhledávači objeví podstatně rychleji.

Důležité informace patří dopředu

Důležitost obsahu vyhledávací roboti vyhodnocují i podle rozmístění informací na stránce. To, co je na začátku stránky, považují automaticky za důležitější. Obsah, pro který se musí uživatel “doskrolovat”, považují za méně podstatný. Jinými slovy: všechno důležité musí zaznít na začátku.

2. Off-page faktory

Na výsledky vyhledávání mají vliv i faktory mimo vaše stránky. Patří mezi ně např.:
Zpětné odkazy

Zpětné odkazy

Důvěryhodnost stránek ovlivňují také zpětné odkazy. Vyhledávač prověřuje kvalitu odkazů, které vedou na vaše stránky i “ven”. Volbě zpětných odkazů je proto třeba věnovat náležitou péči. Je-li váš web silný a důvěryhodný, každým odkazem jeho pozici buď posilujete, nebo oslabujete. Odkazováním kus své hodnoty přisuzujete ostatním.
Sociální sítě

Sociální sítě

Vyhledávače přihlíží i k počtu liků a komentářů na sociálních sítích. I ty přispívají k větší bonitě vašich stránek.
SEO je jedním ze zdrojů kvalitních návštěv. Nicméně není všemocné. Každá cílová skupina má jiné nákupní rozhodování. Tomu musíte přizpůsobit i kanály, přes které uživatele na stránky povedete. Nezapomeňte ani na kvalitní obsah. Jedna věc je uživatele na stránky přivést, druhá udržet jejich zájem a motivovat je ke konverzi. Ale to už je jiný příběh.
 Získat nezávaznou nabídku
Získat nezávaznou nabídku
Pošlete nám prosím kontakty na sebe, ozveme se obratem a připravíme nezávaznou nabídku.
Buďte v obraze! Novinky do emailu zdarma.
Aktuality
O nás
Již více než 16 let
se věnujeme reklamě
na internetu.
O váš úspěch na
internetu se dnes stará
přes 15 specialistů.
Optimato je
česká firma
rodinného
charakteru.
Pro sebe i své klienty
se snažíme vytvářet
příjemné a inspirativní
prostředí, ve kterém se dobře tvoří.
Mezi hlavní hodnoty,
kterými se řídíme, patří
odbornost, vstřícnost a spolehlivost.

Optimato - internetový marketing
Mapa Optimata
ŠtepánSkaldaMichalPavelOndraKamilKateřinaBarčaNinaPavlaPavlaMartin
telefon603 579 377