Optimato

Webexpo 2016 skloubilo on-line byznys, vývojáře a kreativu

Zpět na přehled článků
WebExpo 2016
Tentokrát jsme na WebExpo vyrazili v kompletní sestavě. Během dvou dní jsme se proplétali mezi 2 000 lidmi, abychom každý stihl svůj zaškrtaný seznam přednášek.

70 přednášek mapujících novinky v on-line podnikání

Mobil, UX a nevšední obsah se skloňovaly ve všech pádech

Peter Morville ve své přednášce hovořil o změně, kterou informační architektura prochází. V záplavě informací lidé ztrácí své rozlišovací schopnosti. On-line svět začínají vnímat jako reálný, a proto se musí věnovat více energie hlubšímu porozumění kontextu uživatelů. Jeho přednáška zahrnovala řadu vtipných přirovnání; jeden za všechny: software je jako Titanic, oba neradi mění směr.

Nenuťte uživatele přemýšlet

Jan Kvasnička zdůraznil, že je uživatelům potřeba nabídnout e-shop, ve kterém se rychle a intuitivně zorientují. O responzivní verzi hovoří jako o naprosté nutnosti. Ač lidé nakupují pořád spíše na desktopech, mobil hojně využívají pro prohlížení zboží. Na příkladech velkých e-shopů (Zoot, Dobrovsky, Kolonial, Glami) jasně demonstroval nejčastější chyby a úspěchy při návrhu mobilního a responzivního řešení.

RFM analýza jako Rubikova kostka

Jan Tichý představil publiku RFM segmentaci s pomocí Rubikovy kostky, kde jednotlivé kostičky zastupují určitou skupinu zákazníků. Zákazníci se skupinkují podle tří kritérií: doby posledního nákupu (nedávno, dávno), počtu nákupů (často, zřídka) a celkového objemu utracených peněz (málo, hodně).

Zformujte nezáživný nebo abstraktní obsah do komiksu nebo scénáře

Robert KerrKevin Cheng používají při své práci filmové a animační techniky. Daří se jim díky tomu vizualizovat abstraktní obsah a tím lépe porozumět situaci uživatelů a příběhu produktu. Díky tomu dokáží komunikovat i nezáživný obsah atraktivní formou. Uživatelé prostě potřebují “více dramatu a více emocí”.

Jak správně pracovat se SEO a na co si dát pozor

Steven van Vessum připomněl tři nejdůležitější pilíře SEO - web musí být kvalitní technicky, obsahově a mít dobrou autoritu a důvěryhodnost (linkbuilding). Steven ve své prezentaci nastínil problematické oblasti a na co je třeba si dávat pozor.

Začněte pracovat s mapováním uživatelského rozhraní

Tereza Venerová prozradila, co jí pomáhá navrhnout smysluplné produkty. Vždy důkladně pozoruje klienta: co říká, co si myslí, co přesně dělá, jak věci používají a v poslední důležité rovině co cítí a co si přeje. Reakce uživatelů musí být silná a vzbuzovat emoce, proto je důležité porozumět tomu, co uživatelé v různé situaci s daným produktem prožívají a obsahem se trefit do jejich nastavení. V Proof & Reason k tomu používají mapování uživatelského rozhraní. A papírky v mapách zásadně přesouvají zleva doprava, nebo zprava doleva, ale nikdy! ne odshora dolů.   

Něco málo z Twitteru #webexpo

Olga Pohl, Twitter
Pavel Ungr, zdroj Twitter
Pavlína Louženská, zdroj Twitter
WebExpo potvrdilo, co už se v on-line světě dávno ví: nenuťte uživatele přemýšlet, nechte je vstupovat na vaše stránky z libovolného zařízení a nabídněte jim nevšední a překvapivý obsah.
 
Buďte v obraze! Novinky do emailu zdarma.
Aktuality
O nás
Již více než 16 let
se věnujeme reklamě
na internetu.
O váš úspěch na
internetu se dnes stará
přes 15 specialistů.
Optimato je
česká firma
rodinného
charakteru.
Pro sebe i své klienty
se snažíme vytvářet
příjemné a inspirativní
prostředí, ve kterém se dobře tvoří.
Mezi hlavní hodnoty,
kterými se řídíme, patří
odbornost, vstřícnost a spolehlivost.

Optimato - internetový marketing
Mapa Optimata
MartinBarčaNinaŠtepánKamilPavlaPavelKateřinaSkaldaPavlaMichalOndra
telefon603 579 377